lipca 10, 2017

Wspomina Aniela Mońko czołowa zawodniczka w strelaniach pistoletowych

Był to wspaniały okres w moim życiu, kilkuletnia przygoda sportowa, uhonorowana medalami Mistrzostw Europy. W sumie późno zainteresowałam się strzelaniami sportowymi, pracując już zawodowo w zielonogórskiej milicji, gdzie strzelania z broni służbowej wykonywałam w środek tarczy. Do Klubu Sportowego "Gwardia" wstąpiłam w 1967 roku i rozpoczęłam intensywne treningi z pistoletu sportowego. Moimi szkoleniowcami byli Stanisław Pinczewski i Mieczysław Kubiak, a w grupie trenowałam wspólnie z Leną Kuliczkowską i Bożeną Bąchor. Wysokie rezultaty przyszły nadspodziewanie szybko i zakwalifikowały mnie do reprezentacji Polski.

W 1972 roku zdobyłam w Belgradzie drużynowe wicemistrzostwo Europy. Kolejny rok przyniósł mi w Austrii IV miejsce, natomiast w 1974 roku ponownie staję na podium Mistrzostw Europy, tym razem wspólnie z zespołem na III miejscu. Od 1971 roku udanie startuję w Mistrzostwach Polski, w których zdobywam w kolejnych latach złoty, srebrny i brązowy medal oraz ustanawiam nowy rekord Polski.

Za swoje dokonania władze sportowe odznaczyły mnie srebrnym i brązowym medalem "Za wybitne osiągnięcia sportowe". Karierę zakończyłam ponieważ nadszedł czas sukcesów młodych zawodników "Gwardii", ale do dzisiaj wspominam treningi, wyjazdy na zawody, koleżanki i kolegów, którym przesyłam tą drogą serdeczne pozdrowienia.

Gratulacje od płk. Lecha Kosiorowskiego














Copyright © ZKS Gwardia historia , Blogger